Bilo da se radi o većem kapacitetu proizvodnje, širenju prodajnih kanala ili prodajnih mjesta, investiranju u veći reach klijenata, bitno je razraditi strategiju širenja.
Strategija širenja poslovanja daje odgovore na:
- Koliko tržišni udio imamo te koliko tržišni udio želimo ostvariti nakon implementacije strategije širenja poslovanja?
- Timeline – koje je vrijeme potrebno za implementaciju te za postizanje optimalnog, ciljanog prinosa po implementaciji?
- Koliko je zahtijevano kapitalno ulaganje (CAPEX) da bi proveli širenje? Odnose li se troškovi projekta i tretman CAPEXa na Račun dobiti i gubitka ili na imovinu? Kakav je utjecaj na novčani tok projekta?
- Koliko je zahtijevano kapitalno ulaganje operativno ulaganje (OPEX) koje se odnosi na dopunu operativnih troškova, a da bi se širenje nesmetano provelo (trošak plaća, najmova, marketing, itd.)?
- Kako je potrebno revidirati postojeće procese te kako trebaju izgledati budući procesi?
- Može li se strategija širenja poslovanja može provesti iz vlastitog operativnog ciklusa (dostatnost trenutnog novčanog toka) ili će se trebati financirati iz vanjskih izvora?