Rezultat ove usluge je izvješće kojem prethodi prikupljanje, analiza i obrada kvantitativnih i kvalitativnih podataka, tj. Tržišnih informacija.
Istraživanje i analiza kreiraju se u dva smjera:
- Istraživanje i analiza sektora
- Istraživanje i analiza konkurencije (ovisno o odabiru klijenta)
Da bi istraživačka usluga i analiza tržišta imale zadovoljavajući rezultat, važno je definirati koji je tržišni segment predmet istraživanja (Hrvatsko je tržište uvjetno segmentirano – uređeno prema nacionalnoj klasifikaciji gospodarskih djelatnosti NACE CODE 2007). Uz izuzeće od definiranja prethodno spomenutog parametra (NACE), jedini proces analize je dubinski, istodobno pokrivajući svako pojedinačno istraživanje kako bi se utvrdila stvarna aktivnost sudionika u određenom sektoru.
Svrha toga je konačno eliminirati nedosljedna poslovanja. Zapravo je nedosljednost u velikoj mjeri prisutna u segmentaciji prema NACE-u, budući da je značajan broj poduzeća na snazi pod određenim NACE-om, dok u stvarnosti obavlja potpuno drugu djelatnost koja nema korelacije s početnom nacionalnom klasifikacijom.
Kao primjer, za analizu niše maloprodajne modne odjeće važno je eliminirati sve maloprodajne prodavaonice koje se, prema NACE-u, ne odnose na navedenu nišu, poput radne zaštitne odjeće ili nečeg sličnog.
Prednosti:
- procjena veličine i potencijala tržišta u usporedbi s potrebnim ulaganjem, kao i njegova isplativost
- i tržišni udio i planiranje tržišnog proračuna
- mogućnost navođenja svrhe prodaje
- procjena područja prodajnih aktivnosti
- smanjenje rizika izvedivosti.
U konačnici, rezultat moraju biti točne informacije izvedene iz analize segmenta, koja određuje opseg tržišta, njegove parametre, stopu rasta itd. … Analiza konkurencije predstavlja osnovu za tržišno pozicioniranje i definiranje tržišnog udjela kao strateška varijabla, tj. cilj.