Samo su neki od primjera:
- Uber koji je svojim dolaskom zauzeo bitni tržišni udio, dok je aktivnost taksi usluga smanjio na izuzetno niske marže.
- konsolidacija trgovaca omela je male poduzetnike s malim brojem prodajnih mjesta i nedovoljnim kapitalom potrebnim za konkurentnost u kupnji robe široke potrošnje.
- e-trgovina koja polako, ali sigurno zauzima sve veći udio u potrošnji.
- tisak (novine) koji brzo odustaje u korist digitalnih portala.
- hardverski poslužitelji koji više nisu potrebni jer prelazimo na Cloud pohranu podataka.
- videoteke su otišle u korist digitalnih davatelja filmskih sadržaja (A1, T-COM, Netflix, Amazon Prime, EvoTV itd.).
Samo je pitanje vremena kada će vaš poslovni model biti ugrožen sličnim potencijalnim događajima. Što učiniti?
Bitna je poslovna strategija, tj. pogled do 5 godina unaprijed. Važno je prepoznati potencijalne scenarije kriza i načine kako ih izbjeći. Strategija nije fiksni obrazac koji se stvara jednom u 5 godina. Ona mora biti fleksibilna kako vrijeme prolazi i treba je revidirati. U svakom slučaju mora postojati kako bi se osiguralo da ste odgovorni za sve što ste do sada stvorili i za ljude koji rade za vas. Nikada se tržišni odnosi nisu mijenjali tako brzo kao danas.